bitterfitta?

Gud så lätt jag skulle kunna bli bitter nu. Allt går verkligen åt skogen, precis allt. MEN jag tänker inte bli bitter! ALDRIG! Istället biter jag ihop och härdar ut, jag ska spöa skiten ur alla motgångar och ta mej ur detta tusen gånger starkare än innan. Ja, det är precis vad jag ska göra.

Separationen... Vi får se vad som händer, har knappt hunnit känna efter vad jag vill, vad jag känner. Men det löser sig på det ena sättet eller andra. Jag vet bara att jag längtar efter att få vara jag, få göra det jag vill, när jag vill. Jag har aldrig längtat efter att vara själv tidigare, men nu gör jag det. Jag vill ge mej och barnen ett liv att trivas med, utan besvikelser och kaos. Ett hem att trivas i, vårat eget hem... 

 Och apropå hem... Vattenskadan, den står på tork nu. Luftavfuktare står och dönar dygnet runt, låter som dammsugare. Eftersom sovrummet och rummet bredvid är rivet så sover jag på soffan. Försäkringen täcker rivning och återuppbyggnad men inte röret som gått sönder och rörmokarens jobb, så vi får väl se hur dyrt det blir...

Och apropå skador så har bilen gått sönder. Yay. Ska till bilmetro idag och kolla om dom kan byta tändspolarna gratis för det är tydligen nåt fel på vissa tändspolar i den bilmodellen jag har så dom ska byta ut dom utan kostnad, håll tummarna för att det är det som är felet och att det är dom tändspolarna som sitter i min bil, annars blir det dyrt.

Och apropå alla utgifter så gick mitt vik på jobbet ut den sista augusti så nu går jag bara på timmar. Inte så kul när man har hus, två barn, vattenskada, trasig bil och en hel hög med räkningar varje månad. Men det är bara att vända på varenda krona och göra det bästa av situationen. Och när man går på timmar blir det mest helger och kvällar, vilket betyder att man måste ha nån som kan passa barnen åt en när man jobbar...

Och apropå barnpassning så blev det plötsligt svårare på den fronten. Igen. Men denna gången orkar jag inte engagera mej, jag orkar inte försöka rädda människan. Jag är bara less nu, less över vad barnen får utstå. Glädje och besvikelse om vartannat. Dom orkar inte heller mer, det sa M i förrgår. Hoppas personen själv tar tag i detta nu och söker vård...

Och apropå vården så har jag fått en knöl. Har haft den ett tag men den har inte stört mej särskilt tidigare. Men sedan ca en vecka har den blivit betydligt större och ömmar rejält. Ringde vårdcentalen idag så väntar på att dom ska ringa upp. Det är nog ingen "sån" knöl, tror mer på att det har med implantaten att göra, kanske en kapselbildning eller nåt men vill ändå kolla upp det. Och idag fick jag hög feber, men är inge förkyld alls så det kanske hänger ihop med knölen. Ja, skit samma, doktorn får ställa diagnosen.

Som ni ser är motgångarna många nu, men det överlever vi.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Min lilla Stora Maskrosunge <3 Starkare än den starkaste, finare än den Finaste, Modigare än den Modigaste, Mer Mamma än Moder Svea själv och du är Min / Vår Dotter <3



Ja, motgångar får bara de starka, och vi är ett starkt släkte, men vi tar oss igenom så småningom.



Du gör ett mycket bra val som tänker på Dig och Barnen, skit i allt som suger energi! Det är ingen merit att vara snäll ;)

Älskar Dig!



Mamma

2011-09-13 @ 17:36:59
URL: http://sussilisanna.blogg.se/
Postat av: Tete

<3 mycket på en gång, minst sagt.

Helt rätt, bara släpp skiten (honom) och låt honom gå i sitt eget fördärv nån gång. Så många nya chanser förtjänar ingen, allra minst han.



Resten kommer att ordna sig, det kan säkert låta fånigt och äckligt klämkäckt, men så här det.



Jag beundrar dig verkligen min lillstrumpa!

2011-09-17 @ 16:00:42
Postat av: anonym

Om ditt vik gått ut och du inte vill gå på timmar så kan du söka jobb på avd 56/58 dom söker mycket personal och helst folk som har erfarenhet av att jobba på just sjukhus. Vet att du gillar 54 oerhört, men ändå. Pengar behövs alltid. Ger bara ett tips, sen får du avgöra vad du vill göra med Det.



Stor kram

2011-10-01 @ 18:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0