LYCKA

Fyfan vad glad jag är!

i början av december sökte jag ett vik på mitt jobb, det var ett heltidsvik på 7 månader. Jag väntade hela december på svar och till en början lät det väldigt positivt men i mellandagarna ringde min chef och sa att det var folk på företrädeslistan och dom fick lov att föla reglerna. Jag blev så ledsen! Men jag skulle iaf få gå en månad på det viket innan tjejen som skulle få viket kunde börja, så jag försökte vara glad för det jag fick. Jag skulle få gå mellan 1:a februari till 1:a mars så fram tills dess skulle ja köra på med mina timmar. Så idag när jag låg i soffan och slappade så ringde min chef. Hon sa att hon skulle vara på massa olika möten imorn så hon hade förberett ett anställningsavtal som jag skulle skriva under när jag kom till jobbet. Så här gick det till:

Chef: Jag lägger anställningsavtalet på kontoret så kan du komma in och skriva under det, okej?
Jag:   Ja, det blir jättebra.
Chef: Vad bra, ska bara dubbelkolla med dej nu över telefon att allt stämmer.
Jag:   Okej.
Chef: Vik, 100%, från 1:a februari till 31:a augusti...
Jag:   Nej, 1:a februari till 1:a mars var det.
Chef: Ja, eller 1:a februari till 31:a augusti, skulle det fungera?
Jag:   VA!? VAAAAA?! Men... Hur menar du? Är det sant?!
Chef: Ja, hahahaha, jag fixade det! Vill du ha det?
Jag:   ÅÅÅÅÅHH, nu gråter jag! Buhäääää, snyft, böl, jaaa jag vill ha det, tack, snyft!
Chef: Nu börjar jag oxå böla ju, skärp dej och hämta en handduk och snyt dej!


Hahahahaha! WOHOOOOO! Jag fick det! JAAAAG FICK DEEEEET! Fattar ni?! Det gör inte jag! Åh, jag är så lycklig!

Mitt hjärta slår i 280 och jag ska fira med champagne i helgen, det kan ni ge er fan på! Jag vet, det är inget fast jobb, det är bara ett vik, men det skiter jag i, för det är världens bästa vik på världens bästa jobb och jag kommer äntligen få veta när jag ska jobba, jag kommer ha ett schema! VA! Åh, jag är så lycklig!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Jätte Grattis! Himla kul för dig. Tänk bara att få ett schema! ;)

2011-01-13 @ 05:46:34
URL: http://sussilisanna.blogg.se/
Postat av: Eseret

WOW! Jäsiken vad roligt lillstrumpan min! Det är du verkligen värd! Hoppas det blir fortsättning sen också! :)

2011-01-13 @ 15:41:27
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0