Duktiga jag

Hej!

Gud vad ljus och fin min blogg är! :) Love it!

I fredags jobbade jag, som vanligt. Men D kom och hämtade mej lite tidigare från jobbet för vi skulle ut på äventyr. Första stopp blev i Hedemora där vi lämnade hundarna till Nattie. Hon var så snäll och ställde upp som hundvakt över helgen. Tack för det! <3
Sen for vi vidare till Nyköping där vi spenderade helgen med D´s pappa och hans fruga. Det blev en mycket trevlig helg med sjuuuukt god mat och roligt sällskap. Det var faktiskt skönt att komma iväg lite, men borta bra och hemma bäst är då så sant som det är sagt. Underbart att vara hemma igen. En stund efter att vi kommit hem igår så kom mina småkillar. D skulle tatuera så jag och barnen hyrde en film och hade myspys, sen blev det en dusch och en vända in i bastun. Det var så skönt! När barnen hade somnat och D var klar med gaddandet skämde han bort mej med hemlagad plankstek. MUMS! Oxfilé är fan det godaste köttet ever.

I morse var jag uppe tidigt som fan och fixade ordning kläder inför barnens skolstart, packade M´s ryggsäck och gjorde frukost. Sen väckte jag barnen och vi åt och planerade dagen med skola, dagis och allt. Grabbarna tyckte att det skulle bli så kul att träffa alla kompisar igen. När frukosten var uppäten så packade vi på oss alla kläder och åkte till skolan. Väl framme var det helt dött. Inte en människa så lång ögat kunde nå. Jag parkerade bilen och väntade en stund, vi var så tidiga så jag tänkte att det kanske kommer folk snart. Men ingen dök upp... Jag ringde och väckte D och bad honom kolla lappen på frysen där det sår alla terminstider. Självklart är det imorn skolan börjar. Bra där. Jag kan jag... Såå, det var minsann bara att åka hem igen. Jävla korkat att starta terminen på en tisdag! Varför inte bara göra det på måndagen?! GAH!

Jaja, vi fick iaf en extra ledig och mysig dag med barnen. Och fint väder är det! Sol och nån plusgrad. Vårkänslorna rusar genom kroppen! Och det är ju dumt, för snart kommer väl mer snö och enmiljon minusgrader igen.

Nu är barnen ute och leker och jag ska snart oxå bege mej ut. Sätta mej mot väggen med näsan i vädret och njuta. D ska tatuera.

Puss på er



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken skön helg ni haft1

Ja men det är väl Lina i ett nötskal...detdär med skolstarten ;)

Har ni fint väder?? Här blåser det storm så huset gungar...huvva!

2011-01-10 @ 13:22:38
URL: http://sussilisanna.blogg.se/
Postat av: Eseret

Här börjar skolorna också i morgon, men mina elever började idag...

Jag har också vårkänslor jag inte riktigt vet om jag är redo för ännu. Det har töat i flera dagar nu! Däremot har det blåst isvindar idag så det har inte varit någon vidare värme trots sol och plusgrader...



KRAM!

2011-01-10 @ 18:56:12
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0