vattkoppor och födelsedag

Hej!

Kom på nu att det var ett tag sen jag bloggade. Men jag är ju lite sådär... när jag har nåt som gnager i huvudet eller nåt roligt jag bara måste berätta, då bloggar jag.

M fick vattkoppor i fredags, äntligen! Vill ju att dom ska ha det när dom är så unga som möjligt så det bir lindrigare för de små liven. Han har prickar överallt, till och med på ögonlocken och snoppen. Stackarn! Men han är så duktig och kämpar på. En snäll doktor på mitt jobb skrev ut anti-kli medicin åt honom. Tack! :)
T har klarat sig än så länge, lite feber nån natt och sådär men inga blåsor ännu. Båda barnen är iaf hemma denna vecka för säkerhets skull.

Idag och imorn är jag ledig och det var ju perfekt för M fyller 7 stoooora år imorn. Fatta, 7 år!  Jag har inga bebisar längre. Det är galet hur fort tiden går! Iaf så har denna dag mest bestått av storstädning och bakning. Det blev misslyckade havreflarn som åkte i soptunnan (hur fan kan man misslyckas med havreflarn?!), kolakakor (med en 1dl sirap istället för 1msk, vad äre för fel med mej?), och kanelbullar (som blev lyckade, wohoo!). Två tårtot ska bakas imorn, önska mej lycka till.

Nu sitter älsk och skruvar ihop cykeln som ska stå så fint i TV rummet imorn när vi väcker M. Den är så fiiiin! Vad lycklig han kommer bli! :) Jag har precis slagit in resten av paketen. Presenten från deras farmor blev en riktig hit och det gissar jag att den från far deras oxå kommer att bli.

Näe, om man skulle sova sig lite kanske. Är så trött så jag somnar här med datorn i famnen snart.

Nu i veckan kommer det hända bra och viktiga grejer. Nu håller vi tummarna för att allt går bra!

PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0