pirr

Vet ni?!

Jag fick inget brev idag heller, men nu vet jag ju iaf en del om det som står i brevet. (se förra inlägget)
Ska bli spännande att se om karln ringer idag som dom lovade min chef när hon ringde.

Iaf så måste jag berätta att alldeles nyss så kände jag ett pirr i magen. Ett sånt där glad-pirr. Åh, vad töntigt av mej, men jag vet inte när jag kände mej glad senast. Sjävklart är jag lycklig och glad över mina barn och allt annat bra i livet, men jag har verkligen känt mej olycklig på sistånde. Men iaf, jag och barnen tog en lässtund nyss. Det skulle bli en bok men det slutade med fem. :) Det var så mysigt. Barnen lyssnade med spänning, hunden kröp upp i M´s knä och D satt med oss i soffan och skrattade åt mina röster jag gav karaktärerna i böckerna. Vi gör sånt ofta, men just idag så kändes det så jävla underbart. Precis när jag satt där och läste så fick jag pirret i magen och jag började nästan gråta av lycka. Hahaha, så blödigt och töntigt men fan vad underbart!

Efter sagostunden så frågade D om M ville följa med honom på en överraskning så dom drog iväg, jag har ingen aning om vad dom gör men fick nyss ett mess av D som lyder: "Jag tror det är en glad skit här nu :)"
Sånt värmer i mammahjärtat.

En sak till, jag har länge velat skriva barnböcker. Tillsammans med D. Jag skriver och han målar, det skulle vara så kul. Inte nåt dödsseriöst, mer en rolig grej. Jag tog upp det nu innan dom åkte och D sa att det kunde vi absolut göra. Så nu ska vi försöka oss på en varsin bok till barnen som dom ska få i julklapp. :)

Är det nån som vet om det finns nåt ställe där man kan få en bok upptryckt? Alltså inte nåt förlag med publicering och grejer, utan bara för privat bruk.

Nu ska jag försöka behålla den här känslan, jag ska klamra mig fast vid den och se till att bli lycklig igen.

Puss på er! / sjuka, fattiga, ynkliga men ändå snart lyckliga Nilan.

Kommentarer
Postat av: Mappa

Du är väl värd all världens pirr!

Det finns ett litet bokbinderi här på Sollerön. Jag ska fråge henne på måndag när jag träffar henne.

STORA KRAMEN PÅ ER ALLA !

2010-10-21 @ 16:17:08
URL: http://sussilisanna.blogg.se/
Postat av: Tete

Så härligt! Jag kan kolla upp detta med tryck! KRAM!

2010-10-22 @ 19:06:11
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0