handlat

Nu har jag och D varit och handlat. Det blev

* Mössor till barnen
* vantar till barnen
* Skärp till barnen
* Overall till barnen
* Mjukisbyxor och tröjor till barnen
* maaaaaat!

Så, nu har barnbidraget verkligen gått till barnen. Dom kom hem från skolan nyss och fick prova alla nya saker och blev så glada. Jag letade lite efter en riktigt varm och skön jacka åt mej själv, kollade i varenda affär, inte en enda jacka i min storlek fanns det.  Till slut gick jag in på Stadium (tro det eller ej) och där hittade jag en jacka. En svart, fetingfodrad everestjacka I MIN STORLEK! Så jääääävla underbar, den var så varm så jag dog nästan. Och lång var den, gick nedanför rumpan. Den var så skön! Men efter all shopping till barnen fanns det inga pengar kvar till mamma. Och lönen som kommer nästa vecka kommer att gå åt till räkningar, varenda öre. Såå, det får bli att frysa denna vinter med. Midjekort skinnjacka är jättebra att ha i pulkabacken har jag hört. :/

Jaja, barnen är nöjda och glada och har varma kläder och det är huvudsaken.

Snart kommer J och M hit på lite kaffe och tjöt, ska bli trevligt. Senare i eftermiddag blir det nog en sväng till lekparken och sen kvällsmys.

Kanske jag ska övertala pappa att ta med mej på trav snart. Han verkar ha tur med sånt. :)




Nästan sådär såg den ut, fast tjockare och fler fickor. <3

Kommentarer
Postat av: Mappa

Oj vad grejor ni köpt. Bra! Du får sälja något på Blocket så du kan köpa din jacka!

Kram!

2010-10-20 @ 14:49:34
URL: http://sussilisanna.blogg.se/
Postat av: Fia.

Har du lagt av med kall och ball?! ;D

2010-10-21 @ 20:41:41
URL: http://frokensirapigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0