att spela eller inte spela...

Höjj!

Jaha, nu sitter man här och nördar igen. :) Kom hem från jobbet för tre minuter sen. Vilken jäääkla hetsdag det har varit på avdelning paradiset idag! Hej och hå! Men kul som fan. Mindre roligt var att jag glömde lunchen hemma, så det blev en knäckemacka och ett äpple på jobbet. Inte allt för mättande. Trodde jag skulle hungra ihjäl ett tag, men nu när jag är hemma och har hela köket fullt i mat så får jag inte i mej en enda tugga. :/ För mycket stress antar jag.

Vi var och hälsade på barnens kära faster i måndags. Det var så mysigt. Hennes lilla tös visade D varenda pryl hon hade i sitt rum och så fort han tittade åt ett annat håll så ropade hon på honom. :) Gulle! Fasters grabbar gav mej så goa kramar, åh vilka fina barn! <3 Och så berättade faster att hon låter sina barn spela tvspel en timme om dagen. Så, från och med idag gäller dom reglerna för T oxå. Han sitter och spelar just nu och vi får se hur det låter när timmen är slut. :) Men det är väl bara att vara konsekvent och fortsätta med samma regler varje dag så ordnar det sig nog. Och en sak till, T hade tydligen varit väldigt dålig på att äta när han var hos far sin (det är han här oxå såklart, men det börjar bli bättre) så faster googlade fram bilder på folk med annorexia och jag tror det satte sig ordentligt i lilla Ts huvud. Igår hade han ätit två portioner med fisk på dagis och hemma åt han två stora tacos. Och nyss när dom hämtade mej från jobbet så sa han att maten D hade lagat var JÄTTEGOOOOD! :) Haha, nu blir han väl en liten tjockis istället. :D Måste ge faster cred för den idén för den fungerade verkligen!

Näääe, nu ska Nilan och stora lilla M fixa fram lite tomma glasburkar, ståltråd, värmeljus och målarfärg, här ska det göras lyktor att hänga ute i träden! Såna här:





Kommentarer
Postat av: Tete

Vilken mysig idé! Men du, ÄT när du jobbar, snälla söta rara du! Du kanske också ska kolla på bilder på Anorexia. Lite läskig idé tycker jag, men funkade den så är det väl bra då :)

2010-10-27 @ 17:33:06
URL: http://eseret.blogg.se/
Postat av: Mamma

Åh så fina lyktor. Ska leta burkar....

Jag håller med T. Glöm inte lunchen igen :o)

Kram

2010-10-27 @ 17:58:32
URL: http://sussilisanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0