tjöta lite

Hej!

Nu längtar jag efter värmen och solen! Fy vad tråkigt väder det är varje dag, och det är inte bara mulet, det är kallt oxå. Fyfan. :( Jag vill ha sol så man kan vara ute och göra allt som ska fixas på gården, snickra klart staket och lägga färdigt plattorna och sen ta itu med verandabygget. SOMMAREN, KOM TILL OSS!

Det har varit några riktigt sega dagar nu. Förra helgen var vi på marknad. Jag och barnen och en kompis sprang omkring och kollade på allt som såldes och vi köpte så mycket gött: brända mandlar, sockervadd, klubbor och godis, men det godaste av allt var ju såklart langos! MUMMA!
Efter marknaden mötte vi upp barnens pappa som oxå skulle ta en runda med dom där och åka lite karuseller och annat roligt. Puss och kram och hej då till barnen och sen bar det av hem. Senare på kvällen blev det grillning med goda vänner och det var så trevligt! På söndagen blev det lunch ute med vännerna igen och en liten promenad. På kvällen kom mina älskade småfisar hem igen. GOOOS!

I veckan har vi inte gjort många knop, alla här hemma är förkylda och hängiga. Speciellt M som åkte på skyhög feber och tillochmed kräktes igår, stackars liten. :( Vi bäddade ner honom i soffan och hyrde en film och hade myyyspys hela kvällen. Jag försökte lyxa till det lite för honom så jag tog fram godis, men han tvärvägrade att ens smaka på det, han ville bara ha vatten och yoghurt. Idag har han bara legat på soffan hela dagen och är så varm. Han blir som min lilla bebis igen när han är sjuk, vill bara ligga i famnen och bli ompysslad, älskade lilla skrutten. <3
T börjar oxå kännas varm och ögonen är spegelblanka, men han kämpar tappert på. Leker en timme, vilar en halvtimme, sen leker han en stund igen. Så har det varit hela dagen. Lilla busfröet mitt. Apropå busfrö, gud vad lik far sin T är! När han är sådär busig så har han precis samma blick som sin pappa. Och mer och mer ser man på miner och gester och tillochmed kroppsspråket hur lik sin far han är. När han är koncentrerad på nånting så gör han precis samma sak med munnen som S (pappa).  Pappas pöjke, det är ett som är säkert det. :)

D har fått låna airbrushgrejer av nån som pappa känner, han sitter i sitt krypin och sprejar hela dagarna nu. :) Och fint som fan blir det, han är så duktig! Just nu målar han en tavla till M som han ska få ha i sitt rum. Gulle!

Jag känner mej som en död häst. Det dunkar i huvudet och det känns som om öronen ska explodera. :( Hoppas jag hinner bli frisk till helgen för jag ska jobba på lördag och söndag. Om jag inte hinner bli frisk så finns det alltid nässpray och alvedon, har man dom grejerna så överlever man allt.

Nej, nu ska jag pyssla om mina sjuklingar och försöka få i dom lite mer glass.

Ha det fint då! <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Gumman, hoppas att ni blir bra nu. Sommaren är påväg, nästa vecka skulle värmen komma :o)



Kram på er alla.

2010-05-12 @ 18:33:31
URL: http://sussilisanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0