stress

Hej och hå

Vilken vecka!

Min kärlek är hos sin far i en annan del av köping. Jag och barnen har haft en fartfylld vecka med en massa roligheter,  kaos och skit. Bilen pajade, jävla skithög! "Men den är fan så mycke finare och bättre än audin iaf." Jo, tjena! GAH! Men världens bästa lillebror tog sig sån tid och fixade och svor, sågade och skruvade och LAGADE min bil! Tack lillebror! Och tack pappa oxå som var så gullig och ringde halva landets reservdelsfirmor och bilskrotar för min skull. Och så flängde han runt och letade på de grejer som behövdes. TACK! Ni är så lovely! <3

Gräsmattan här hemma börjar ju mer eller minde se ut som en skabbräv. Stoora bruna fläckar överallt (efter dräneringen förra ägarna gjorde) varvas med maskrosor lika höga som mina barn och hundbajshögar. Och ingen gräsklippare har vi. Men sån tur var fick vi låna en av L och J, gulle! Såå, det var bara att plocka upp allt hundbajs, lära hunden att bajsa på granngårdarna istället och sen klippa järnet. Det ser fortfarande ut som fan eftersom vi måste så gräs överallt, men lite bättre blev det iaf.

Resten av veckan har innehållit (stava?) lekisinskolning, klädtvättning, hundvaktsletande, kusinlekande, trollskogspromenerande, packande, städande, flängande och alldeles för lite sovande. Men nu är allt klart, tror jag... (?) Håll tummarna för att jag inte glömmer barnen på infarten och packar in hunden i bilen imorn. 
 
06.00 drar vi, jag och grabbarna. Längs vägen plockar vi upp älskling och sen fräser vi ner till GÖTEBOOOORG där vi spenderar två nätter på hotell och på Lördag blir det mosterjam på Ullevi, småhuliganerna fick det i födelsedagspresent av oss. WEEHOO! Sen på söndag far vi ner till Halmstad till underbara systeryster och de små busfröna och de två skäggiga. MYS! MYS MYS MYS MYYYYYS!

Men bara för att vi ska till göteborg så ska det såklart vara 11-13 grader och spöregn där hela helgen, och tror du det var ett jävla hån när man läser på prognosen för göteborg: PÅ MÅNDAG KOMMER VÄRMEN! Aa, tack som fan för det. Skitjävlar. Men jag SKA sitta på uteservering med min jeansklänning om jag så ska ha gummistövlar och sydväst på mej!

Men gud! Klockan är ju asmycket och här sitter jag och tjötar på, måste ju sova, ska köra i typ 100 år imorn. Men lite till hinner jag med att skriva.

Jo, på söndag på hemvägen så släpper vi av älskling igen så han får åka tillbaka till pappsen en vecka till. Kommer längta ihjäl mej! Men det är bra att han är där, han behövs där.

Aa, en sak till. Jag hittade en sån fin liten svart klänning på HM i förrgår, den kostade bara 99 (vadå min mammas dotter?) och jag tyckte att den skulle va så fin med ett par ballerinor till. Den var i nåt tunt men ändå inte och sladdrigt material, hade smala axelband och så var den lite lös upptill och sen en bred resår i midjan och så var den lös nedtill med, och i perfekt Nilan-längd = superkort! Så igår när M var här så ville hon se den, så jag gick in och tog på dej den och det var ingen klänning, DET VAR EN SHORTSDRESS! Å fiiflöga vad jag såg ut! det var bedrövligt, fan va vi skrattade! Eftersom det va en resår ganska högt upp i midjan så såg det ut som att mitt arsle började alldeles nedanför skulderbladen och fortsatte tills det slutade. Eller ja, alltså, där det slutar på riktigt. Men fatta att ha 50 cm röv lixom! Jävlar, de blev ett gött skratt! :) Den "klänningen" fick snabbt som ögat åka tillbaka till HM.

Idag växte hornen ut på mej! Jag åkte runt på varenda mack i hela stan och skulle tanka men inte en enda automat ville ta mitt kort. På vägen till sista macken plockade jag upp hundvakten vid tåget, så han satt fram med mej. Jag hade rutan nervevad och rullade upp vid pumpen. In med kortet i automaten men det vägrade fungera- jag skrek och svor och adrenalinet var i topp. Jag hade bråttom som fan och allt blev kaos. Efter en miljon försök blev det tomt på bilar vid pumpen jämte min. Så jag kastade mej in i bilen och körde till den, precis när jag kör upp bredvid pumpen så kommer det en husbil med en... dam bakom ratten. Hon bara ställer sin bil mitt emot min och drar fullgas fram till pumpen och lixom tvingar bort mej. GAH! Jag blev vansinnig. Drog i backen och hysterisvängbackade upp jämte henne, hängde ut huvudet genom rutan och ur mej flög orden: JÄVLA HUSBILSHORA! Hon bara körde ner huvudet i plånboken och letade infernaliskt efter kortet. Alla andra som stod vid macken bara tystnade och sen kom asgarvet från en karl med en SAAB som hade sett hur allt jävlats med mej redan innan damen kom. Vår käre hundvakt satt och blåhöll i bilbältet och vågade inte säga ett pip. Vilken tur att jag inte hade PMS, då hade damen säkert haft besinpumpen instoppad där inte solen lyser innan jag gav mej.

Nej, nu SKA jag sova. Natti på er! kram och puss och allt sånt!

Kommentarer
Postat av: Tete

Haha! Vad ska man säga här liksom?

Hur lyckades du tanka till slut då?

Jag skrattar högt och väcker nästan familjen när jag läser om byxdressklänningen med 50cm-rumpan ;)



NI ÄR JÄTTEVÄLKOMNA HIT! <3

2010-05-28 @ 05:45:42
URL: http://eseret.blogg.se/
Postat av: Mamma

Håller med Tete, vi har garvat här på morgonen. Ha en trevlig semester!

2010-05-28 @ 05:52:47
URL: http://sussilisanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0