woho

Hej!

Idag har det varit en fantastisk dag. :)

Jag startade dagen 05.30 när jag klev upp och gjorde mig iordning för jobbet. Poppade massa bra musik i bilen på väg dit och blev så pigg och pepp. När jag kom fram till jobbet stod det på tavlan att jag skulle vara på sal-sidan idag och jobba, där har jag aldrig varit så jag blev lite nervös, jag är ju så van vid iso-sidan nu. Men det gick så jäkla bra och det var en sån rolig dag. Jag jobbade med en tjej, vi kan kalla henne tjejen. Hon var så rolig och glad. Vi flängde runt hela lasarettet med patienter och skojade och skrattade hela dagen. En patient sa till tjejen att hon var som en frisk vind som kommer in i rummet och gör hans dagar lättare, och det stämmer verkligen, hon är toppen! Fler såna människor borde det finnas i vården. När man jobbar med nån som är så glad och rolig så går dagen så himla fort och allt flyter på bra. Några anhöriga sa till oss att vi var så duktiga och charmiga, en i personalen sa att jag och tjejen jobbade så bra tillsammans.


Om ni kunde ana hur mycket jag älskar mitt jobb. Det är verkliegn helt sjukt. Men det beror nog på att jag får göra saker som jag vet att jag kan och är bra på, plus att det är nya utmaningar varje dag och det är så spännande. Men det viktigaste och roligaste av allt är att varje gång jag sitter i bilen på väg hem från jobbet så vet jag att jag har gjort allt jag kan för att ge mina patienter den bästa sjukvården och omvårdnaden. Det finns inte mycket som kan toppa den känslan. Man vet ju själv hur det är att ligga på lasarett. Man känner sig rädd, liten och osäker. Och det gör inte saken bättre om det kommer in nån bitter undersköterska som egentligen borde jobba på ett slakteri... Och om dom bara river och sliter i en och pratar med sina kollegor över huvudet på en, hur känner man sig då? Nej, fy fan. Jag älskar att ta hand om mina patienter och ge dom precis all den uppmärksamheten som dom vill ha, och den bästa vården ever. Jag har hittat mitt kall. AVD 54, mej slipper ni aldrig. :)


Jaja, nu har jag skrivit hur mycket som helst fast jag tänkte att jag bara skulle skriva några rader. Men jag kan gött skriva några rader till.

Barnen och D har varit hemma idag och det verkar ha gått alldeles utmärkt. Pojkarna var så nöjda och glada när jag kom hem. Gulle! Jag är så lycklig, jag har den bästa familjen ever. Längtar tills i maj när vi ska till gbg och bo på hotell, gå på mosterjam och ha en alldeles underbar mini-semester. Jag och mina tre kärlekar...

Igår kväll när barnen hade somnat så fick jag en elegant tatuering på överarmen, det är en massa rosor och två snygga skulls, sen på sidan så är det två korpar men det är bara konturen av korparna ännu, dom får fyllas i med färg senare.  M var så söt i morse, han såg min tatuering och sa: Men mamma, dom där två måsarna ska oxå fyllas i sen va? HAHAHA! Måsar! Gullrumpa!
Och idag när jag kom hem från jobbet så åkte D och hämtade ut ett paket som han hade köpt åt mej, det var en jättefin svart t-shirt med rosa tatueringsmotiv på. NAJS! Han är så gullig, värsta presenten mitt på en torsdag lixom. <3

Nu är D ute och flänger lite med sina kompisar och jag sitter och äter popcorn med mina små änglar, dom ska snart få krypa ner i sängen.

Nej, nu får det räcka för idag, fasen vad mycket jag skrev. Men fattar ni vilken bra dag jag har haft? Wiiie!

pöss!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det strålar om dig! Härligt. Du har verkligen ett jobb som passar dig ypperligt! lycka



Love

2010-03-26 @ 09:00:47
URL: http://sussilisanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0