mycket

Det är så många beslut som ska fattas. Hur vet man att man gör rätt? Vissa beslut som man tar förändrar ju ens liv för all framtid, och ibland inte bara ens eget liv... Hur ska man göra för att få det man förtjänar och mår bra av, utan att samtidigt trampa över eller hämma någon annan?

Jag är så rädd för att göra fel, misslyckas. De jag älskar måste ha det bra. De måste vara lyckliga, det är det viktigaste. Men, och det är ett stort men, ska jag se till att alla som jag bryr mej om har det bra och är lyckliga till priset av att jag själv blir olycklig?

Kommer jag sitta när jag är 75 och ångra besluten som jag tog i mitt liv? Kommer jag ångra all skit och kaos som vi går igenom nu för att ge barnen trygghet och stabilitet? Eller kommer jag ångra att jag inte stod på mej mer och kämpade ännu hårdare? Kommer jag ångra att jag och barnen inte byggde upp ett liv själva efter all kaos som var? Eller kommer jag ångra att jag, av rädslan för att ännu en gång bli sårad och åsidosatt, lämnade någon som jag verkligen älskade?


Det är mycket tankar som snurrar nu. Många beslut som ska fattas. Tro nu inte att jag har brytit ihop helt och är ett vrak, det är jag verkligen inte! Jag är fortfarande jag och jag älskar mitt liv. :) Behövde bara skriva av mej lite om allt som pågår.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Magkänslan och sunt förnuft är till 99% rätt!

Barnen först sen du och sen resten av de du håller av. Livet är en berg och dalbana, så är det för alla, men några har högre höjder och djupare dalar i sin bana.

Ta ett djupt andetag, lite distans och du ska se att du finner en lösning. Blicka tillbaka i din blogg och läs dina underbart positiva inlägg, kom i håg känslan när du skrev dem. Du kommer på en lösning som blir super för Dig och Dina Fina.

Love U

2010-03-28 @ 21:13:08
URL: http://sussilisanna.blogg.se/
Postat av: Tete

Tänkte skriva en vettig kommentar, men mamma skrev ju allt jag ville ha med :-)



Du kommer att känna och veta vad som är det rätta!



kram

2010-03-28 @ 21:50:07
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0