JOBB!

Hej hopp!

Hur står det till med er idag då?

Gud vad underbart livet kan vara ibland. Mitt i alla motgångar och skit och helvete så bara ljusnade allt och bättre kan det nästan inte bli. Eller, jo, mycket kan bli bättre, men ändå.

Jag var på lasarettet med T i måndags och kollade hörseln. Allt gick fint och han hör utmärkt sa dom ( måste vara nåt fel här hemma för här hör han då bara det han vill :D ) Iaf så när vi skulle åka hem så passade jag på att springa in på min gamla praktikplats, ville säga att jag saknade dom och att jag ville jobba där. Så jag tog en vända in till chefen och hon blev så glad när jag kom! Det var ju jätteroligt för det är snart 2 år sen jag var där och dom har nya praktikanter hela tiden, men hon kände igen mej på en gång och det gjorde alla andra som jag träffade på oxå. Dom frågade hur jag och värmländskan har det och bla bla bla, myyys!
Jaja, nu ska jag inte sidospåra för mycket här. Iaf så sa jag att jag ville jobba där och chefen sa att hon redan hade fixat sommarschema och så men hon ville ha mitt nummer ifall det skulle behövas nån vikarie nån gång längre fram. Sen tjötade vi lite och så gick jag därifrån. Väl ute och på väg till bilen så kom chefen efter och ropade på mig, hon ställde lite frågor och jag svarade såklart och så sa hon att hon skulle ringa mej nån dag senare. Sen väntade jag och väntade och väntade (i tre hela dagar) och i torsdags när jag var på väg att ge upp hoppet så ringde hon och frågade om jag kunde börja inskolningen idag och sen gå som vikarie. WEEHOOOOOOO! Sagt och gjort, jag har precis kommit hem från min första dag som USKA på mitt drömställe och det var helt fucking kick-ass underbart! Och imorn ska jag dit igen, och på måndag med. yeah!

Min stora kärlek har haft lördagsmys här hemma med barnen. Dom har åkt skidor, ätit godis och haft det hur gött som helst och båda barnen sussade så sött när jag kom hem.  Han är så bra och underbar, min fina karl! Vad skulle våra liv vara utan honom?

Nu har jag precis skickat iväg honom till sina polare på lite vuxenlördagsmys och jag ska hoppa i sängen strax så jag är utvilad och redo för en kvällstur på jobbet imorn med. :D

Fatta vad underbart det är att ha jobb! MIIIII! Jag är så lycklig! Nu fattas det bara att min värmländska kläcker ut sin lilla kalv och mammar lite och sen är hon oxå redo för drömstället! Åh, vi hade så kul där på praktiken och det vore det roligaste ever om vi båda jobbade där tillsammans! Jag har redan sagt till dom på jobbet att snart är vi båda där igen, piff och puff, precis som det ska vara. :D

Nej, mina gullisar, nu ska jag snoosa lite på mina sovande små änglar och sen hoppa i säng och drömma om blodprover, såromläggningar, isoleringsrum, blodsocker och självklart om min fina underbara kärlek!

puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: Tete

Så hilma roligt att läsa om hur bra du trivs!

Massa grattis igen! ;)

kram

2010-03-07 @ 09:12:09
Postat av: Mamma

Du är så väl värd detta! Jätteskoj!!!

Love U

2010-03-07 @ 20:33:41
URL: http://sussilisanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0