hey!

fan vad arg jag blir på vädret! varför ska det hålla på så här? va? GAAAAAH!

Idag har det varit en bra dag. Barnen har spenderat sin första föräldrafria dag hos dagmamman och det gick bra. Sjukt jobbigt när jag skulle åka ifrån dom, M hängde sig fast vi mej och vägrade släppa, han vill att jag skulle stanna där. Han grät och skrek och var helt hysterisk och det var så svårt att gå därifrån... mii... Men efter fem minuter ringde jag dagmamman och frågade hur det gick, då satt han vid dörren och väntade på att jag skulle komma tillbaka. 20 minuter senare hade han glömt mej och lekte för fullt med dom andra barnen. Skönt det. Jag är så stolt över mina små gofisar.

Medan barnen var hos dagmamman så passade jag på att bara lata mej lite tillsammans med D och hunden. Det var så skönt att få två timmar helt utan stress eller måsten. Livsnjut. 
När vi hade hämtat barnen igen så spelade D lite tv-spel med dom i källaren och då fick jag tid att fixa och dona lite. Jag lagade mat och tvättade kläder och fixade. Sen efter maten tog jag mig en promenad med hunden i det överjävliga snövädret. Fy rutti! 

Nu sitter jag och småbusarna och kollar på bompa och äter kvällsfika. D sitter nere i sitt rum och gör sitt ben så fint, så fint. :) Lägger upp bild på resultatet här senare. Men fan vad jag fick övertala honom att våga göra det, jäkla mesiga karlar. "Det gör ju ont..." Klart som körvspad att det gör ont, men snyggt blir det! Och han som gör sånt på andra hela tiden måste ju få smaka på sin egen medicin, höhö... 

Jag försöker oxå övertala karln min att vi ska göra en barnbok tillsammans. Han älskar ju att rita och måla och jag är besatt av att skriva, så det vore väl roligt. Det finns så mycket överkassa skitböcker för barn, dags för nåt vettigt ( och jag är ju vettigheten själv ) så det blir väl dretbra!  Jag har flera olika idéer på vad vi skulle kunna göra. Jaje, så äre.

Näe, mina sköna, nu ska jag läsa lite andra bloggar innan det är dags att natta smågrisarna.

PÖSS!


Såhär elegant var M en dag. Han kom ut från vårat sovrum och hade klätt ut sig "som mamma"


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, snön kan ju ta och dra dit pepparn växer... 25 cm idag igen.

Klart ni ska göra barnböcker! Vilken grej. Jag ställer mig ii kö på alla böcker ni ger ut.



Så skönt att det går bra hos dagmamman, det behöver ni alla.



Sötnos han blev då i mammas kläder!



Pusseli puss

2010-03-23 @ 18:43:04
URL: http://sussilisanna.blogg.se/
Postat av: Tete

Jag diggar M starkt :-)



Trist med vädret era stackare :-/



Jättebra idé med barnbok! Sätt igång! Jag vill läsa direkt!

2010-03-23 @ 19:05:23
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0