bla bla bla och lite mer bla

Hello!

Hur står det till idag? Fasen, jag vet inte varför jag är så pigg, men jag bara är det, just nu iaf. Borde vara trött och grinig med tanke på hur den här dagen startade men jag är på strålande humör och pigg som få. :)

Allt började med att jag vaknade 08.58 i morse, hela familjen försov sig och barnen skulle vara hos dagmamman kl 9.00. WOHO! upp och göra frukost, klä mej och barnen och springa ut till bilen, väl ute vid bilen så möttes jag av synen av en igenplogad infart, yay! Fram med skyffeln och skotta några drag.

Sen packade jag in barnen i bilen, men ingen dörr gick att stänga... Alla tre dörrarna som vi öppnat bara studsade upp igen när vi försökte stänga dom. GAAAAAH! In i huset och leta överallt efter en tändare, stress och hets! Hittade en tändare och sprang ut till bilen, där eldade jag på ut av helvete på alla dörrlås-grejer så tillslut fick vi igen dom. PUH! Ringde dagmamman och sa att vi blev sena. Hann gasa på som en dåre i typ två minuter,  sen fick jag såklart en jäkla ford focus med två pensionärer i framför mej. Dom puttrade på i 40, mitt i vägen, nästan hela vägen till dagmamman. Stresslina höll på att explodera.

Framme hos dagmamman gick allt iaf bra, barnen sprang in och hade inte ens tid att säga hej då till mej. När jag skulle åka så hade samma skit hänt med dörrarna igen, fram med tändaren och elda lite till. Sen skulle jag ta en annan väg hem men lyckades såklart köra fel så det blev en omväg på ungefär tvåhundra mil. När jag närmade mej hemmatrakterna så började bilen gå så slött och segt, jag kollade på soppamätaren och den var så långt nere i botten som det bara går... Rullade på ångorna in till bensinmacken och tankade en slant och sen äntligen fick jag åka hem!

Väl hemma skulle jag bli tatuerad, men eftersom vi blev sena till dagmamman så hanns inte det med. :( Lite chill och internetande fick det bli istället. Sen var det dags att hämta barnen igen. D följde med och körde, skönt det. När vi skulle kliva in i bilen igen efter att ha hämtat barnen så hade jag nog lite för bråttom så jag stängde igen bildörren... PÅ MITT EGET HUVUD! Hur jävla dum får man vara?! Fatta att jag är så stressad så jag glömmer att dra in skallen i bilen innan jag stänger dörren! MIII! Smärta... D och barnen tyckte att det var skitkul, men det tyckte inte jag. Örat gör fortfarande ont. 

När vi var hemma igen så stekte jag och barnen pannkakor och det gick bra och smärtfritt. :) När vi satt vid bordet så skulle jag ta en klunk dricka och missade munnen och hällde ut allt över t-shirten istället. Min vita t-shirt som jag precis tagit från tvättställningen. Woho. Bra där Lina. 

Nu har det gått en kvart sen senaste incidenten och jag ska nog inte röra mig mer idag.


Kommentarer
Postat av: Mamma

En typisk "Tycho Brahe dag" med andra ord. Skyndar du dig lite nu så blir det inte så jäktigt sen....

Kram och tröst till Dig!

2010-03-24 @ 16:49:07
URL: http://sussilisanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0