UNDERBART

Gud vilken bra dag!

Vaknade imorse av två små busfrön som tjattrade för fullt. :) M dukade frukost och kokade kaffe, T pussade på mej och var så mysig.
Efter frukosten drog  jag och M igång en stoooorstädning. M var så jäkla duktig och dammsög vårat sovrum, skurade golven, städade och hjälpte D att skruva stolar. Underbart! Huset blev så himla fint och det luktar rent i varje vrå. Lovely!  Det känns så skönt att ha det så jäkla rent hemma. Det är inte allt för enkelt att hålla det skinande varje dag med två små busfrön, en hund som hårar och en karl, plus en extrakarl som är hemma lite då och då. PUH! Men nu jäklar ska det hållas så här rent!

Efter städningen så fick M syn på grannpöjkarna som var ute på vägen och spelade landhockey. De var 3 st och runt 10 år, ganska läskigt när man är 6 år och inte känner dom alls, men M den lilla spjuvern tog på sig jacka och skor, hämtade sin hockeyklubba och traskade dit, helt ensam! Så jäääkla modig! STOLT MAMMA är vad jag är! Jag försökte övertala T att följa med M dit, men icke. Han skulle spela klart tv-spelet först. :) Nojiga som jag och D är så stod vi i fönstret och höll span på grabbarna ute, D gick till och med ut på gården en vända för att få bättre koll.  Måste ju försäkra oss om att dom är snälla på M. :) En stund senare kom M in igen, nöjd som få. GULLE!

Nu ska vi laga lite mat och njuta av denna fredag, kanske påskpyssla lite.

Förresten, igår alldeles innan barnen skulle gå och lägga sig så kom det ett gäng påskkärringar och knackade på dörren, M och T gick dit med godisskålen och bjöd dom på några karameller. När det sen var dags att krypa ner i sängen så vägrade båda barnen att klä av sig. Jag frågade varför och fick svaret: "Men mamma, fatta vad pinsamt om det kommer fler påskkärringar och vi ligger här utan kläder, då skäms vi ju ihjäl!"

Nu ska jag försöka få T att ge upp spelandet och pyssla lite med mej istället. Önska mej lycka till.








orkade inte vända på bilderna :)



Kommentarer
Postat av: Mamma

:o)

Underbart!

2010-04-03 @ 09:55:27
URL: http://sussilisanna.blogg.se/
Postat av: Tete

Grabbarna är så jäkla härliga! Ush vad långt bort ni är!



Ang. psykopat-testet: Haha jag är inte helt förvånad ;-)

Jag satt mer som mamma skrev att hon gjorde; Försökte klura ut släktskapet och fundera på om nån var en oäkting på något sätt och att det kanske var motiv till att den första personen dött och att den andra då dödades utav hämnd eller nåt. Haha.

Det är ju helt logiskt egentligen, men som en normal frisk människa kan man fan inte tänka bort ett liv pga logiken. Eller kan man? ;-P

2010-04-06 @ 12:56:49
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0