this too shall pass

hej

Idag är det fredag. Barnen kollar på turtles i sitt rum, hunden ligger i mitt knä och myser och älsklingen har åkt till sin pappa och blir borta en vecka. :( Det kommer bli tungt.
Men jag skaffade mej en ny tillfällig sambo. Lilla fia. Vi ska ha en riktig mysdag med barnen idag och sen ikväll ska vi tvätta kläder, kolla på idol och ta ett glas vin. Det ser jag fram emot.

Allt har ju varit lite tubulent nu på sistånde, men det ska bli ordning på det. Alla ska få vara trygga och må bra, den som behöver hjälp ska få hjälp, de som behöver trygghet ska få trygghet och jag ska styra upp det här. Sriver som min mamma gjorde i sin blogg: jag vill att alla ska må bra.
Alla människor förtjänar ett drägligt liv och riktig livskvalité. Alla. Även de som fattar fel beslut ibland och ställer till det för sig. Inga nämnda, inga glömda. Mitt ansvar i det här är att ge trygghet, stötta, skydda, älska, upprätthålla kontakt och att vara helt ärlig. Allt kommer bli bra.

Jag saknar min älsk så mycket, vill så gärna ha honom bredvid mej varje sekund. Han är min trygghet. Det gör så ont att vara ifrån honom, även om det bara är för en vecka. Jag trodde inte att man kunde känna såhär, jag trodde verkligen inte det. Det kanske känns extra mycket så nu eftersom allt är som det är runt omkring och jag behöver hans kramar, pussar, fina ord och underbara blickar mer än någonsin.

Barnen saknar honom väldigt mycket oxå. Igår kväll kom M in till mej vid halv tio tiden och frågade om han fick ringa D och säga godnatt. När han hade fått pratat med honom så somnade han. Och det första T sa imorse när han kom in till mej var: "vaj äj D? Kommej han vaja båjta länge fjån oss? jag saknaj D."

Det är så underbart att se att dom verkligen trivs med honom och är trygga med honom. För ett par dagar sen satt jag och M i bilen, så kollade han på mej och sa: "jag har kommit på en sak, att jag kan ju ha två pappor. Fast en är min riktiga pappa och en är min låtsaspappa. Det blir ju jättebra mamma, eller hur?" Jag svarade att det blir alldeles utmärkt. Och så förklarade jag att deras riktiga pappa kommer alltid vara deras riktiga pappa och ingen kommer någonsin ta det ifrån dom eller honom. "Då svarade han: det fattar jag väl såklart, men du förstår inte så mycket du mamma ."

underbara barn!

Nu ska jag klä på mina små busfrön, vi ska ta med hunden på en promenad till affärn och veckans höjdpunkt: tuggummikulor från automaten!!

puss hej.

Kommentarer
Postat av: Mappa

Åh du skriver så bra. Precis så är det och visst känns det att NU kan allt bara bli bättre.Småpojkarna har så kloka tankar!

Njut av de goda stunderna! Love U

2009-10-25 @ 17:17:25
URL: http://sussilisanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0