seeeeg dag

huvva vad trött jag är idag.. och kallt är det!

Imorse när jag och barnen låg uppe och segade i sängen så knackade det på dörren. Det var bästegrannen som kom och hälsade på. Det var trevligt. Han skulle iväg och jobba han, den stackaren. Själv får man vara hemma och njuta av barnen. wiie!

I helgen är det ju alla hjärans dag. Sånt bryr jag mig inte så mycket om. Men nu måste jag nog börja med det. För igår när vi låg uppe och skulle sova så blev det såhär:
M: mamma, hur ska vi fira hjärtat?
Jag: Vilket hjärta?
M: Men hjärtat. På lördag!
Jag: Vad menar du?
M: Men mamma, på lördag är ju alla kära för det är hjärtat då ju!
Jag: JAHA! alla hjärtans dag, menar du det?
M: Ja! det menar jag! Hur ska vi fira det? Ska vi sätta hjärtan i fönstret? Ska vi det? Ska vi baka hjärtkakor? Ska vi gå på restaurang med pappa och T?
Jag: hmmm... vi får se vad vi hittar på då... 
M: jag kommer vara kär i dej då mamma. För då är man kär i alla. På hjärtats dag.

Det var väl det gulligaste! Jag smälter. Och apropå att älska och vara kär. En dag så satt jag och M och T och kollade på TV. Då viskade jag till båda killarna att jag älskade dom. T svarade att jag skulle vara tyst för han kollade minsann på TV. M svarade att han älskade mej mer än vad jag älskade honom. Jag förklarade att det inte var möjligt för jag älskar både honom och T mest av allt i hela universum. Men han envisades med att han älskade mig mer. Sen frågade han om jag hade älskat dom länge. Jag svarade att jag har älskat dom från den sekund jag fick reda på att de växte i min mage och jag kommer älska dom hela livet. Då svarade M: "mhm.. men jag älskar ändå dej mer och jag kommer faktiskt älska dej i tre veckor. "

Underbara barn.



Kommentarer
Postat av: Mappa

Visst är det underbart!

Kram på er

2009-02-10 @ 13:58:40
Postat av: tete

Haha! Helt tokunderbara små systersöner ju!!! Åh, fick en sakna-attack! kramen

2009-02-10 @ 15:47:07
URL: http://eseret.blogg.se/
Postat av: Moster

Vilka underbart underfundiga kommentarer och funderingar de har, de små liven. Det är så härligt. Man ler med hela kroppen, både på in- och utsidan, liksom.... :)



Kramarna



ps. Vilka fina bilder Du tar Lina.

2009-02-10 @ 20:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0