måndag

hej.

Hur har ni haft det idag?

Jag har haft en riktig träffa-familjen-dag. Det började med en lunch med moster. Sjukt mysigt att träffa henne och babbla om allt mellan himmel och jord. Och så fick jag se de nyrenoverade lokalerna på hennes jobb. Det var mycket elegant. En superfin grön färg hade de på väggarna. Helt mjuk och vårig, fast ändå stark. Fint som tusan! Lunchen bestod av köttbullar med potatis och gräddsås. Sen lyxade vi till det ordentligt med chokladpudding till efterrätt. MUMMA! Tack för lunchen moster! =)

Sen åkte jag vidare till morfar och kollade läget med honom. Hinner inte träffa honom så mycket som jag önskar att jag kunde. Men idag fick lite kvalitetstid med honom. Vi tjattrade om allt, kollade på bilder i datorn och skrattade en hel del. Han är väl för rolig den där karln. Haha, Han har tagit kort på maten han tillagar hela tiden. Sen har han lagt in bilderna i datorn i en mapp, så kan han kolla vad han har ätit och så.. Jag tyckte att det var världens roligaste idé och föreslog att han skulle skaffa sig en blogg och lägga ut bilder på " dagen lunch/middag" precis som alla modebrudar har sina "dagens outfit". Då skulle man kunna kolla in vad morfar har för sig på dagarna och vad han äter för gott. För jag lovar, min morfar gör den godaste maten i världshistorien! På riktigt. Fatta hans kyckling som han fyller med massa göttgött och tillagar hur länge som helst och sen gör han en sås till den med äppelbitar i (om jag inte har helt fel)... Fy faaan, nu dregglar jag nästan! Tänk om vi bodde grannar, jag och morfar, vad tjock jag skulle vara!

Sen mötte jag upp mor min och vi åkte och köpte lite tyger, hon ska sy födelsedagspresenter till mina barn. Det kommer bli prima ballerina. =) Snyggt tyg hittade vi oxå, eller hur mamma?

Jag har oxå hunnit ringa till farmor och småpratat lite, ska hälsa på henne nån dag. Tänkte dra med na ut på nåt tok snart. Jag och farmor, vi ska göra stan osäker. =)

Sen har jag pratat med pappa, systeryster och lillebror. Så jäklar, det har varit som en släktträff idag, fast på olika ställen. Eller, ja... Ni vet hur jag menar. hehe

När jag kom hem blev det fullt bus med barnen. Och nu ligger vi och kollar på Dr. Phil och myser. Imorgon ska barnen och jag bara mysa och gosa och snosa och busa och stöka och stoja hela dagen. Mina fina barn, de bästa som finns.

Natti natti allihopa.



Kommentarer
Postat av: Moster

Tack själv, Lina-älsk för en underbar lunchtimme, bara Du o jag. Myyyys..... :)Vi gör om det snart igen, tycker jag.

Vilken bra idé Du har med att Morf fixar en blogg. Han har ju allt som behövs - datorintresse, dokumentationslust, matidéer och mycket annat. Vi peppar honom!

Ha en underbar mysa-snosa-gosa-busadag med Dina härliga söner imorn.

Nattikramen

2009-02-02 @ 20:01:11
Postat av: Mappa

Så kul att du kom förbi jobbet, vi fick ta i tyg och allt. Det blev kanon. Toppen idé att Morf ska fixa en blogg, helt klart!

Jodå, farmor kom ner och sa att ni skulle hitta på nåt skoj.

Vi har nog en kanonidé till hennes 80-års dag.

Pytt & Kjäm

2009-02-03 @ 06:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0