090216

god morgon.

Har inte hunnit skriva på hela helgen. Det har minst sagt varit fullt upp. Ungefär en timme efter att jag skrivit mitt förra inlägg i torsdags, (det där om att jag var så trött) så kom M in till oss och kunde inte andas. Han hade tidernas kruppanfall och fick inte i sig någon luft alls. Han började tappa färg i ansiktet och han hade panik. Jag ringde 112 och de skickade en ambulans, Men det tog 45 minuter innan ambulansen kom och den körde förbi vårat hus flera gånger.  Vi satt ute så han fick frisk luft och väntade. Då blev det lite, men bara lite, lättare för honom att få i sig luft. Han lät så hemsk!
Väl inne i ambulansen fick M betapred (kortisonläkemeddel) men det tar sån lång tid för det att verka så det hjälpte inte just då. Framme på akuten fick han adrenalin "puffar" som han fick andas in. Då gick det lättare för honom, Sen fick vi sitta där och vänta och v'nta och vänta. De kom in och kollade till honom då och då. Sen klockan fyra på morgonen sa doktorn att vi kunde få åka hem igen. Eftersom vi hade åkt ambulans in så hade jag ju ingen bil där. Så jag ringde till pappa. Stackarn. Men han är så snäll så han kom och hämtade oss. M var helt färdig och rosslade som tusan när han sov i bilen. Och jag kan ju tillägga att jag var ganska trött jag med. Haha, hade varit vaken i 23 timmar i ett sträck.
När vi kom hem var klockan halv sex på morgonen och S började jobbet kvart i sex så jag bar in M i våran säng och sen väckte jag S och skickade honom till jobbet.
 Jag kröp ner bredvid M och la mej nära så jag kunde höra hur han andades. Jag blundade och tog ett djupt andetag och slappnade av. Då, precis tre sekunder senare, så kom en liten T springandes in till mej och var nyvaken och ville ha smörgås. Det var bara att resa sig upp och gå ner och börja med frukosten. Sen blev det ingen vila alls förrän kvällen. Jag rekomenderar inte 40 timmars vakenhet i ett sträck. Snacka om fredag den 13:de.

Lördagen (alla hjärtans dag) spenderades till största delen på jobbet. 07-16. Sen blev det middag hemma med svärföräldrarna och E. Det var mycket trevligt och min man lagade en riktigt god middag.
Söndagen spenderades även den på jobbet. 07-16. En riktigt seg och tråkig dag. BLÄ!

Och nu sitter jag här, med mina små killar och äter frukost och bloggar. Ska ringa vårdcentralen idag och fråga om vi kan få nån medicin till M. Sen ska jag och S på möte idag. Känns bra. Men måste fråga lillebror om han kan hjälpa mej med barnen en snabbis då när vi ska iväg. 

Min värmländska har varit här i helgen oxå, men jag har knappt hunnit träffa henne. Vi får ta igen det nästa gång baby! Den här gången fick bästegrannen ha dej för sig själv och det blev ju skitbra! wiiie! Jag är nöjd. hihi

Nu ska jag fixagrejja lite här hemma. Skriver mer sen.

TJOBRE!

Såhär fint var det en morgon i veckan när jag åkte till jobbet. Fick lov att stanna och ta kort och krama mig själv för det var så romantiskt med månen och allt. Synd att det inte syns hur fucking stor månen var! Den var brutal!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Gumman,

vilken fin bild.

Kul att det gick bra med middagen.



Kram kram

2009-02-16 @ 10:34:42
Postat av: tete

Men snälla lilla lillstrumpa!!! Du måste ju ta hand om dig! Fy vad läskigt med M! Hoppas han får den vård och medicin han behöver! Skrutten! Och så du skruttan! Jag blir helt utsjasad bara av att läsa vad du gått igenom i helgen! STYRKEKRAMAR i massor ;-) (Men seriöst alltså).

2009-02-16 @ 14:34:41
URL: http://eseret.blogg.se/
Postat av: Moster

Men åhhh Lina-gumman!!! Vilken förfärlig upplevelse. Jag säger som Tete - säg till att M ska ha medicin som ni kan ha hemma ifall, vidriga tanke, det skulle hända igen. Och mitt i all oro får Du inte sova heller. Fy sjutton, va' jag känner med Dig gumman.

Hoppas mötet som Du och S var på idag gick bra.

Alla jättemånga kramarna.

2009-02-16 @ 19:22:33
Postat av: Mappa

Hej igen Stumpan,

kul att pojkarna kommer till helgen.

Glömde fråga när ni kom om ni varit tillvårdcentralen. (Som jag sa i fredags morse så är det fruktansvärt att se sitt barn lida. Tänkte så på er då.) Du vet när barnbarnen kommer står tiden stilla....vill ju njuta till max av dem.Rackarns vad härliga de är.

Det finns en kasse kläder till M & T i stugan från Jesper.

Pytt o Kjäm

2009-02-16 @ 19:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0