090203

god morgon.

vet inte riktigt vad jag ska skriva idag... Har nog inget nytt att berätta. Just nu kollar jag och barnen på tv. Vi ska snart måla  med fingerfärg och sen trycka lite gamla lakan med textilfärg. Roligt, men kladdigt. =)
 
För några veckor sen skulle jag hoppa in i en fotoautomat och ta nya körkortsfoton. (Det var ju ganska längesen man bytte efternamn, men har inte orkat ta tag i kortbytarbiten ännu.) Iaf, så satt mannen och barnen kvar i bilen när jag sprang in för att fota. Det var proppfullt med folk inne i köpcentrat. Jag stoppade i pengarna i automaten och innan jag hann in och sätta mej så började det blixtra. Jag fick panik och råkade skrika till ett litet stress-skrik och hoppade in i automaten. Folk vände sig om och tittade. Jag försöker vara smidig och lugn, men trasslar in mej i skynket och får ännu mer panik. Blixtrarna fortsätter att flasha och jag har inte kommit på plats ännu. När jag sätter mej på pallen så är den för högt upp. Så på den första bilden där jag faktiskt är med så ser man bara knapparna på min jacka. Nu hade tre blixtrar gått och automaten ger bara fyra stycken, sen får man betala 50 kr till. Det hade jag ingen lust med så jag försökte vrida ner pallen för att få en bra bild. Pallen satt fast. jag hukade mig ner och lutade ryggen mot pallkanten och precis när jag tittar in i "kameran" så blixtrar det. Jag bönade och bad att det skulle bli en duglig bild. När jag sen tittar åt sidan så står det en drös människor och sneglar lite på mej medans de väntar på att få hjälp av kundtjänst. En karl skrattade verkligen hjärtligt åt mej. Kul att man kan glädja någon iaf....

Den fem minuter långa väntan utanför automaten när bilderna framkallades kändes skapligt pinsam och obehaglig. Till slut trillade bildremsan ner...



tror ni att de gokänner denna på körkortsverket?

Kommentarer
Postat av: Sandra

De va de roligate på länge.. Faaan jag tror jag dör , klart di godkänner de annars får du la överklaga :D haha .. Love you , du berättar så ingående så skriv nåp mer spännade , typ en deckare.. Kom igen nu smöla miii ! Puss

2009-02-03 @ 11:05:58
Postat av: Mamma

Herregud ... så DU !! Ha ha, du är underbar!

2009-02-03 @ 11:07:23
Postat av: Anna-Viktoria

Hihihi.... sånna är grejjer är sjukt roliga. Man tycker dom är galet jobbiga när de händer men shit va man skrattar åt dom i efterhand =)

2009-02-03 @ 12:00:28
URL: http://annaviktoria.blogg.se/
Postat av: Anna-Viktoria

sv: Men TACK!!! gud va glad jag blev nu =)

Och jupp, det är jag på den svartvita bilden - ibland är det smidigt att vara ihop med en fotograf ^^

Ha en loveli dag nu =)

2009-02-03 @ 14:19:46
URL: http://annaviktoria.blogg.se/
Postat av: Moster

Himmel så vansinnigt roligt. Varför är det alltid så kul när tokigheter drabbar nånannan? Om man själv drabbas är det roligt först ett par år senare ;)

Kramarna

2009-02-03 @ 19:17:24
Postat av: tete

Hahaha!!! Du är ju bara tokrolig!

2009-02-04 @ 07:30:52
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0