smärta

hejja

Så nu är det lördag. Tidernas tråkigaste lördag måste jag nog säga. Dagen började med att barnen kom in till oss i morse och var busiga och vilda. Jag tänkte kliva upp med dom och göra en mysfrukost men jag hade så förbannat ont i livmodern så jag tog mej inte ur sängen. D var en gentleman och gav barnen frukost och fixade fram lite spel och pyssel på datorn så barnen hade nåt att göra. Jag kröp in i duschen och gjorde ett tappert försök att rycka upp mej men det var kört. Så fort jag rörde mej så vred det i hela livmodern och ända bak i svanken. Så jag vilade en stund till. Älsklingen kom in till ynkliga mej i sängen med en kopp te, han är så rar.

När jag inte orkade ligga där och glo i taket mer så tvingade jag mig upp ur sängen och slog ner arslet i soffan istället. Lite myspys med barnen i soffan. Jag kände mej lite piggare och smärtfri en kort stund så då gjorde jag middag till mina älsklingskillar och sen åkte vi och köpte lördagsgodis. I bilen kände jag hur det började vrida och värka igen så nu sitter jag här i soffan och gör absolut ingenting. Barnen kollar på bompa och D är nere i sitt krypin och målar lite. Allt känns så tråkigt. Och vad i hela friden är det för fel på min jäkla livmoder?! jag var ju in till akuten för typ två månader sen och plockade ur spiralen och då hade en cysta brustit. Men vad är det denna gången då? jävla dret. Får ringa mvc på måndag och boka en tid.

Jag vill göra nåt roligt, hitta inspirationen igen. Jag försökte snäppa upp mej med bakningen igår. Bestämde mej för att baka lussekatter. Men jag hade inge saffran, så det sket sig. Då fick det bli kanelbullar istället. Min receptbok är kvar hos S så jag fick gissa mig fram, tyckte själv att det gick skitbra ända tills jag kom till mjölet... Jag hade ju inte tillräckligt såklart! Rensade skafferiet på alla påsar och förpackningar i hopp om att hitta en gnutta mer mjöl, men icke. Så jag fick alltså baka bullar med 2/3 av det mjöl som egentligen ska användas. Kladdigt är ordet. Och som om inte det skulle vara nog, jag hade ju ingen mjölk heller så jag tog vatten istället. Och så knäckte jag ner ett ägg i smeten. Kom på efteråt att ägget ska ju användas för att pensla bullarna, det ska inte vara i smeten. Men men. Första plåten såg ut som lös åsneskit. (plus att jag kom på efter 4 minuter på gräddning att jag glömt hälla på pärlsocker, så ut ur ugnen, sockra på och in igen) Andra plåten blev okej. Tredje plåten såg ut som supermuterade jättemonsterkanelbullar. Alltså, bullarna var lika stora som assietter. Men dom gick att äta iaf.

Vad har hänt med mej? jag fattar ingenting! Lika är det med huset, vi har ju nyss köpt hus och vet ni ( speciellt pappa)? Jag har inte rivit en enda vägg, jag har inte brutit upp några golv, jag har inte halvmålat tre rum för att sedan börja på det fjärde. Jag har inte rivit ner golv/taklister, jag har inte sågat av nån vattenledning.... Jag blir inte klok på mej själv. Jag är så tråkig nu för tiden!

näe. Nu har jag inget mer vettigt att skriva så jag ska nog kolla min facebook för 739:e gången idag.

Hoppas ni får en trevlig lördagskväll. Natti natt och puss och kram och allt sånt.


Kolla, lina utan tuttar:




Lina med tuttar:




:D



Kommentarer
Postat av: Emmelist

ja men det låter ju jättebra :D haha. hoppas du vinner :D



vad gör du ikväll då?

2009-12-05 @ 20:01:58
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

hehe okej... så du gör ingenting med andra ord? själv är jag hos mamma och pappa. ser tv och äter godis :D

2009-12-05 @ 22:47:16
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Haedil *HUMOR BLOGG*

härlig blogg :DD

2009-12-06 @ 00:42:39
URL: http://crazyhumor.blogg.se/
Postat av: Tete

Men!

Jag visste inget alls om den där cystan!!!

Herre gud!

Hur mår du då? Och hur är det med smärtan nu då?!?



kramen

2009-12-06 @ 18:29:17
URL: http://eseret.blogg.se/
Postat av: Emmelist

men tack :D får ju bli generad här :D



missa inte min tävling klockan ett ;)

2009-12-07 @ 12:42:20
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0