duktig jag

hejja.

usch vilket tråkigt jäkla väder det är ute! ingen julstämning här inte... och inte kan jag ens få julstämning inne för alla mina julsaker blev kvar hos min exman och dom lär jag väl aldrig få se röken av igen. Jag har inte en enda grej att hänga upp i granen. Inte en. Donationer mottages tacksamt. Gärna en gran oxå. Har inte ens en sån.

Iaf så har jag varit sjukt duktig idag. Jag har sökt jobb. Inte ett jobb. Inte två heller. Jag har sökt fem. 5. FEM jobb! Fatta vad duktig jag är! Och nåt av dom borde jag väl få tycker jag. Annars är det illa. Jag längtar så mycket efter att få jobba. Jag behöver jobba, inte bara för ekonomin utan oxå för välmåendet. Jag vill känna varje kväll när jag lägger mig att jag har gjort nåt bra den dagen. Jag vill känna mej duktig och behövd. Ja.

Barnen är så jäkla vilda och dryga och underbara och kaxiga och goa! Varje dag kommer det så roliga kommentarer från dom som jag tänker att jag ska skriva här, men jag glömmer alltid bort det. Men en rolig sak är en ny grej som T har fått för sig. Han ska titta på varenda lampa och kisa med ögonen för då tycker han att det blir så fina ljusstrålar. Han ser inte riktigt klok ut när han gör det för han skjuter fram hakan så långt han kan och så skrynkar han ihop hela ansiktet. Näsan ser ut som ett torkat rönnbär och dom tjocka kinderna ser ut som två sprängfyllda vattenballonger. Han är så jäkla söt! Men det roligaste är att han gör det så fort han ser en lampa. Ungefär hundrasjuttiotre gånger om dagen. Till och med när han grinar. Och det gjorde han igår. Han skrek hysteriskt inne i tv-rummet för han och M hade rykt ihop. Så kom han springandes in till mej och D i köket och tårarna sprutade. Mitt i skriket så fick han syn på lampan över bordet och tjoff så åkte den minen fram. Vi höll på att avlida av skratt. Där står han, illröd i ansiktet och full av snor och tårar och skrynklar ihop hela ansiktet för att se fina ljusstrålar från en lampa. hahaha! Gullrumpa!

Och idag frågade M mej vad som händer om en människa bajsar ut hundra bajskorvar på en gång. Ja, vad händer då? Nån som vet? Och en dag förra veckan så kom M in till mej i tv-rummet och sa såhär: " Mamma, jag har skrivit en grej åt dej, men du kommer bli skitsur men jag älskar dej." Då frågade jag om han kunde hämta lappen och visa mej vad han har skrivit. Han tvekade lite och sen berättade han att lappen intre gick att hämta för det fanns ingen lapp. Han hade skrivit det nånstans där man aldrig får skriva nånting sa han. Så jag följde med honom in i hans rum och där, på väggen med stora bokstäver, stod det: "TILL MAMMA FRÅN MÅNS". Ovanför texten hade han ritat ett foxmärke. Det blev ett litet samtal om att det var väldigt fint skrivet och att han är otroligt duktig på att både rita och skriva, men det är inte OK att göra det på väggen.... Någonsin.

Nu ska jag gå in och titta till de små liven, de kollar på film i M:s rum. Misstänkt tyst är det.

puss på er alla mina





Kommentarer
Postat av: Tete

Haha! Söthögar! :-)

Jag har inget julgrejs till övers... du fick ju allt sånt av mig när jag flyttade från dalarna. Synd att det blev kvar i Djura, var ju fina grejer det.

Gran är väl dock inte så svårfixat. Och saker att hänga i granen kan man ju göra själv. Baka pepparkakor och gör hål för snören så kan de hänga så fint så i granen :)

2009-12-09 @ 09:24:27
URL: http://eseret.blogg.se/
Postat av: Anonym

Här finns en hel uppsättning jul- och julgranspyn´t att hämta eftersom jag fick för mig att köpa nytt ifjol. De är Dina, Lina-gumman. Ligger ordentligt förpackade i källaren. Slå en signal innan Du kommer så att jag hinner bära upp dem.

Kramarna*

2009-12-10 @ 20:19:41
Postat av: Anonym

ps. Vad gäller gran - sägt till D att han ringer min A och följer med honom ut till Gryssen när han ska hämta en åt oss. Det finns så det räcker åt er oxå. Men hugga får D göra själv ;)

2009-12-10 @ 20:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0