bygga och snickra

Hej

Idag är det en sjukt kall dag! BRRRR!

Denna dagen började med full fart på två småfisar. Sen kom min kära pappa på besök och han var så gullig så vi fick en massa skivor och skruv och grejer så vi äntligen kan göra klart min garderob! TACK PAPPA! Du vet då vad jag behöver :)

När pappa hade åkt så tog vi en sladdarvända med bilen, först sprang jag in på AF en sväng och fixade lite och sen åkte vi till COOP så älskling fick köpa lite vinkeljärn och doningar som behövs till garderoben. Sen bar det av hemåt och jäklar vad vi har fixat och snickrat! Jag har sågat och älsk har skruvat, värsta samarbetet. Kommunikationen var inte den bästa, haha, men det är sånt man lär sig med tiden. :) Kanske inte det bästa för den stackaren att snickra tillsammans med en pms-lina. Jag är inte så trevlig under en vecka varje månad. Men det gör ju inget för jag är en ängel alla andra dagar. Alltid glad och snäll. höhö..

Sen när allt är fixat med hyllorna så ska jag måla klart väggarna och försöka hitta nån snygg tapet som jag kan ha bakom min sminkhörna. Tror bestämt att jag får släpa med mig min rolle ( fia ) till pappas jobb nån dag och bläddra i tapetböckerna och färglistorna. :)


Nu ska jag dra igång lite Robin Hood åt grabbarna och duka fram lite fika. Hörs mer sen. Puss på er alla!  


Kommentarer
Postat av: Fia

Du kan ringa rolle på kontorstid mån-fedag. Han vill säkert hjälpa till! :D

2009-12-17 @ 19:44:26
Postat av: Carro

Roligt att se att flerhåller på. Idag ska jag få upp de sista listerna och igår beställde vi en tapet till köket, fuskpanel, som förhoppningsvist kommer idag:) Sen hoppas jag på att vi får igång våran pelletsbrännare också så vi kan göra nåt roligare än att betala elräkningar för pengarna:P Så kanske kommer det upp lite bilder på huset i bloggen och på fb idag:)

2009-12-18 @ 08:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0