4:e advent

God förmiddag.

Hur står det till idag? Haft en trevlig helg? Idag är det 4:e advent, bara 4 dagar kvar till julafton. weehoo!

Igår hade vi en fullspäckad dag. Vi klev upp 07.00 (på en lördag!!) och packade in oss i bilen. D skulle ut och vandra med sina kompisar och nån ledare, så¨jag och barnen åkte med hem till S och lilla loppan. Våra karlar begav sig till skogs och vi drqck lite kaffe. Barnen kollade på morgonbompa. När klockan blev runt halv tolv så åkte vi till kupolen en sväng och skulle inhandla lite grejs. HAHAHAHA! Lycka till säger jag. Fiffaan, har aldrig sett så mycket folk på ett och samma ställe. Barnen tyckte det var skittråkigt och jag höll på att avlida av stress, så vi gick till Willys och handlade matgrejer istället. Sen åkte vi hem och fikade lite till, barnen fick spela lite tv-spel och sen gjorde S en pizzasallad. Den blev sjukt god! När våra karlar kom hem efter 6 timmar i skogen i tjugo minusgrader så gjorde vi underbara fruar lite hemmagjord pizza, gött som satan blev det! Måste ju få skryta lite. :) När pizzan var uppäten så hade klockan redan hunnit bli 19. Så jag och mina grabbar åkte hem. Jag tänkte att jag och älsk skulle dricka lite glögg och ha mysigt med tända ljus och så när barnen hade somnat, men han var ju kliniskt död den stackaren så vi kröp ner i sängen och kollade på en film istället. Skönt det.


Idag var det meningen att mina små busar skulle åka till sin farmor och leka, busa och sova över tills imorn, men magsjukan har tagit över byn där borta, så det får vänta. Vill inte ha nån magsjuka nu! USCH OCH BLÄ!
Så, vad ska vi hitta på idag då? Några förslag? Det är ju riktigt skönt ute idag, rena värmeböljan om man jämför med de senate dagarna. Kanske släpar med mej alla killarna ut på upptäcksfärd.

hörs sen då. puss på er!


Kommentarer
Postat av: Mappa

Vilken helg! Hälsa alla dina manliga pöjkar.

2009-12-20 @ 20:00:09
URL: http://sussilisanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0