vackra människor

Det finns så mycket vackra människor!  Som på praktiken. Fattar inte vad kvinnorna på ögonmottagningen dricker ur för ungdomskälla, men ALLA ser ut att vara 20 år yngre än vad de är. Jag är sån som alltid gissar åldern på folk när jag ser dom... Vet inte varför men så är det iaf.
Ja, så nu har jag ju träffat massa nytt folk på ögonmottagningen. Första dagen chockade min handledare mej, hon var 15 år äldre än vad jag trodde! Shit pommes! Och igår hände samma sak med en annan brutta där. Jag blir alldeles matt! Alltså, först trodde jag att det var jag som var kass, men fanimej. En 55 åring utan en enda liten rynka och med dom piggaste ögonen i världen. Eller en 48 åring som ser ut som 35 max. VA! Jag ska fan söka jobb där om jag oxå kommer vara sådär snygg av att jobba där. Nu är det inte så att en eller två ser sjukt fräscha ut, nej nej.... alla jävla sköterskeäpplen i ögonmottagningsfruktskålen är tvärsläta och blanka. Jag är inponerad. Och dom är inte bara snygga på utsidan. Dom är så jäkla gulliga och roliga hela högen. Nästan hela högen. Dom är som små mammor som tar hand om en och har en inbyggd informationsbubbla med hur mycket kunskap som helst om allt möjligt, och sen en jävla hög med humor. Kan det bli bättre? Så, nu har jag inte tid att sitta här längre... lär knåpa ihop ett cv till ögonmottagningen. :D

Kommentarer
Postat av: Moster

Åhhh va' underbart att höra att Du blir så väl omhändertagen. Det är Du värd. Å andra sidan - de är förmodligen värda Dig oxå. En glad&pigg, varm, rolig, tvärsmart och underskön tjej som kommer och ställer allt på huvudet för dem. För sån är Du ju, sötLina - en livgivande tornado ;)

Lycka till med CV:n. Behöver Du hjälp eller tips&råd, kan jag kanske bistå. Har läst åtskilliga CV:n genom åren och vet exakt vad som är intressefångande.

Kramarna

2008-10-23 @ 20:21:42
Postat av: Mamma

"Mår man bra ser man bra ut" var det en kollega till mig som alltid sa i tid och otid, till saken hör att hon såg ut som en....pungbotten ;o) men riktigt otroligt glad, snäll och omtänksam, DET är att vara vacker. Men en slät hy, klara pigga ögon och en mun som bara öppnar sig för att säga fina saker är ju inte helt fel. Ta vara på tiden hos dina Äppelsköterskor, du kan vara glad att de är så bra. Kram mitt barn!

2008-10-23 @ 20:32:13
Postat av: Tete

hehe good luck. hoppas du får bli ett ögonsköteskeäpple då ;-)

2008-10-24 @ 08:45:51
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0