praktik

Praktik nu då. I tre veckor och första dagen var igår. Är på ögonmottagningen på lasarettet. älskar det. Vet ni hur många jävla sjukdomar och åkommor ett enda litet öga kan ha?? Det vet inte jag... men skulle gissa på hur många som helst.  
På torsdag ska jag vara på operationssidan, det ska bli spännande. Fast lite läskigt med tanke på att patienterna som opereras är vakna och bara lokalbedövade. Fatta att ligga och se när nån kör runt kniven och saxen i ögat på dig. Uscha! Modiga patienter må jag säga.

Nu byter vi ämne, KOLLA VILKEN SJUKT SNYGG DESIGN JAG HAR FÅTT PÅ MIN BLOGG!!!! Det är min syster som har fixat den. Hon är grym. Bäst! Fan vad bäst hon är! SOM hon är! Word! (kan man "word:a" sig själv?)
Tack systeryster!

Pratade nyss i telen med min vackra värmländska... Fasen vad jag saknar henne då, vill ha henne här nuuu. Jävla skit. Jag får väl vänta snällt tills hon kommer hit igen och då blir det massa galenskap igen, haha. Vi kan vi, gumman... =)

Jag tänkte baka lite till min praktikplats nån dag så vi får nåt att tugga på till kaffet på rasten. Men jag vet inte vad jag ska hitta på. Det är så mycket personal, jag kan lixom inte göra tio rulltårtor.... Nån som har nåt förslag på nåt gott? Kom igen, tipsa, tipsa!

Nu ska jag mysa med mina killar innan det blir läggdags för oss alla, kommer nog somna före barnen idag.

Natti natti, puss och kram! <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Skrutten min, ja visst har du världens bästa syster som är så duktig på design. Min syster är världens bästa i min generation! Puss på dig Anette.



Baka smulpaj i 2 långpannor, jätte gott! Glass och/eller vaniljsås till. Mums.

Pytt o Käm

2008-10-21 @ 18:52:40
Postat av: Tete

Oj vad du brer på då ;-) tackar ödmjukast! Tycker mammas förslag på smulpaj var jättebra. Har en tydligen helt underbar äppelsmulpaj på recept som du kan få. (tydligen eftersom jag inte smakat den själv och därmed bara har andras utlåtande att gå på, hehe) Och FY HLVT att operera ögat vaken. Uärk. mår lite illa* hehe.

pok påre!

2008-10-21 @ 21:49:58
URL: http://eseret.blogg.se/
Postat av: Moster

Jag tycker att Du oxå är himla duktig, Lina-fina. Småbarnsmamma, husrenoverare och studerande samtidigt. Plus en massa annat naturligtvis. Härlig tjej med stor&stark motor. Underbart!

Jag har oxå världens bästa syster! (Puss på Dig Sussie). Tänk att det finns så många såna ;)

Du Lina. Jag tycker designen på Din blogg är urläcker men..... jag vet inte om det är åldersrelaterat eller så..... men jag har så himla svårt att läsa kommentarerna - grå text på svart bakgrund. Även om det är otroligt snyggt...! Har provat att vinkla skärmen åt alla möjliga håll utan att se bättre. Förlåt om jag grumlar entusiasmen. Det är inte meningen. Men jag vill så JÄTTEGÄRNA kunna följa Din blogg, Lina-älsket.

Kramarna

2008-10-21 @ 21:55:12
Postat av: Moster

ps. Stort Lycka Till med Din praktik! Det kommer att gå som en dans och Du kommer att ta hela ögonavdelningen med storm :)

Igenkram

2008-10-21 @ 21:57:26
Postat av: Tete

Nu då moster, kan du läsa nu? ;-)

2008-10-22 @ 08:26:36
URL: http://eseret.blogg.se/
Postat av: Moster

Tack, älsket mitt! Du är underbar som ändrat designen så att Din gamla moster kan läsa utan att riskera ögonkramp och behöva uppsöka Din praktikplats som patient ;)

Glad igen!!! :)

Kramarna

2008-10-23 @ 20:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0