äääntligen!

Jaha, nu är jag tillbaka igen! Fiifaan vad jag har saknat mitt internet! För Er som inte vet så själv-formaterade våran dator om sig förra veckan och det blev omöjligt att fixa in ett windows. Men nu har den varit på lite service, dock fick vi fel windows, grr! =(  Men men, det jag sörjer mest är alla fina bilder på barnen och alla mina skolarbeten som  gick förlorade nu när det blev så. Vi hann inte spara en enda grej... miii!

Skit samma, nu pratar vi om nåt annat. Karln min ska alldeles strax hämta vildarna på dagis och sen blir det halloween-mys hela helgen! Jag ska klä ut mej och sminka mej lite häxig innan de kommer hem. hehe, jag kommer väl skrämma livet ur de små sötnosarna. Sen blir det pyssel och mat och pyssel och mys och pyssel och bus och pyssel... härligt! =D

Jag har inte skrivit på så länge så jag har glömt bort det mesta som har hänt...

Men jag kan berätta att vi hade begravning för pajpaj (farfar) förra helgen... mycket fint var det. Tacka vet jag vattenfasta mascaror... Känns konstigt att han är borta. Varje gång jag åker hem dit så kollar jag på gården efter honom. Han var alltid ute och pulade med nåt och visslade på nån melodi. Och jag ropade alltid "Hej pajpaj" och han svarade så glatt  "Hej L***.".... Haha, samma sak varje gång. Och sen kom han med nåt skämt eller så vände han på orden och tyckte han var jätterolig, och det var han fanimej....  Hej då pajpaj, jag älskar dej!

Och idag åkte jag och lillebror och hans söta fruga till mormors minneslund och tände ett ljus och hälsade på lite. Uscha vad jag saknar henne. Den lilla, lilla människan, med det stora, stora hjärtat. När jag och mamma rensade mitt skafferi förut så hittade vi en kakburk och på locket så stod det " Fula kakor till hundarna men som L*** vill ha"
HAHA! det var mormor det! Jag tar fram det locket när jag bakar så jag kan titta på det.

Och så har ju min syster med familj varit upp hit. Det var så mys att träffa dem. Jag spelade tidernas bästa grupp (VOLBEAT) för syster och barnen, men syster var inte imponerad.. attans. Iaf så sa jag att jag skulle nog allt få hennes yngsta tös att älska musiken och jag lyckades!!!! Åtminstånde i två sekunder. yay!
Och jag fick låna med mej systers äldsta tös till affärn, helt ensamma, bara hon och jag! Vi tog skogsvägen hem och hon berättade om allt mellan himmel och jord. T.ex. att träden i skogen tycker om att se sig omkring på varandra när dom står där. Och att älvenvattnet är ett snällt vatten som bara är kallt på vintern. Där ser man... Gullegoungar!

just fan, jag har varit till doktorn med min äldsta lilleskit oxå. Och nu fick vi besked. Han ska opereras om ungefär en månad.  Men bli inte hispiga nu för det är bara tonsillerna som ska bort till att börja med. Det blir ett första steg så får vi se om det underlättar andningen. Skönt tycker vi.
Nu lär jag skynda mej att kladda på mej lite häxgrejs så jag ser riktigt läskig ut (lär ju inte krävas nån större asnträngning)

Puss och kram alla mina fina och happy halloween!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Äntligen säger jag oxå!

Skönt att se din blogg igen, kollar ju din och T´s blogg flera ggr varje dag.

Ha en riktigt spännande och mysig kväll med mina små troll/spöken.

Pytt å Kjäm

2008-10-31 @ 17:05:44
Postat av: Tete

Skönt att datorn fixade sig! Hur gillade pojkarna häxan då? :-) Vad har ni gjort för mys och pyssel då? nyfiken så klart Fint du skriver om farfar och mormor och mina små flickor ;-) Tack gulledu! Inser att jag ju inte skrivit nåt alls om vårt besök i L*****d i min blogg. Fint att ni tände ljus i minneslunden också... jag ska tända ljus här hemma jag, för nära och kära som inte finns med oss längre. Kramen.

2008-10-31 @ 18:43:22
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0