morgonmys

godmorgon sverige!

Har ni haft en bra helg och har alla sovit gott?

Grattis till alla pappor idag! grattis som fan till min världsbästa pappa, du är så bra! Och grattis till min man från barnen. Middagen fixar vi till dig ikväll, baby...

Igår var jag faktiskt iväg en sväng. Första gången utanför dörren sen i onsdags, skönt som tusan att komma iväg lite. Åkte till min söta fia och hade myskväll, sen hälsade vi på hennes bror en vända och sen skjutsade vi in några bruttor till krogen. Följde med in en vända och kollade läget. Dansade några steg oxå. Det var trevligt, men jag har aldrig sett så lite folk på krogen nån gång. Jag och fia kom på en sak. Alla killar, och jag menar verkligen ALLA killar, som var där såg ut som taskiga kopior av min stilige lillebror. Alla hade spretigt hår, rutiga kortärmade skjortor och halvslintna halvpösiga jeans. Visste inte att det var så inne med den stilen.... Jag är så van att se lillebror i såna kläder och jag kan säga att ingen "bar upp" det lika snyggt som honom. Du är snygg du P. Måste du ha fått från dina systrar... =)

Just precis nu i denna sekund fick jag en fråga av min äldsta son. Han frågade varför det ska vara två pungkulor i en pung. Vad svarar man på det? Han frågade oxå lite oroligt om dom kommer trilla ur och om luften tar slut i pungen då. Tänk vad mycket tankar som snurrar i de små huvudena. Jag vill alltid ge dem ettt pedagogiskt och genomtänkt/vettigt svar, men ibland blir det så svårt... Gullungar!

Tack för igår fialottalök! äääntligen hann vi ses en vända iaf! =D

Och min värmländska, kommer du till mej snart? Vi har ju bara några få mil mellan oss nu. Ring om jag ska hämta dej!



 

Nu ska jag bygga en robot! puss och kram mina fina!

Kommentarer
Postat av: Mappa

Oj vilka partypinglor. Vi tok-somnade framför tv:n 20:45 igår....åldern? Nej, hårt arbete i vedhög och målning av kök. Tack tack från pappa. Välkomna kl 17 på mat.

Kram kram

2008-11-09 @ 10:51:06
Postat av: Tete

hehe partypinglor var ordet ja :-P och vad svarar man på sånt ja, bra fråga... vilka söta funderingar de kan ha ibland, om stort och litet. Här hemma finns det två ord både jag och B börjar bli allergiska på nu: "Varför det?" Mamma... varför dödade prinsen draken?" Jo för att draken var dum och försökte ju döda både prinsen och prinsessan. "varför det?" jo, för att draken ville inte att p&p skulle gifta sig. "varför det?" För att draken är elak. "varför det" För att draken vet inte hur det känns att tycka jättejätte mycket om någon, och då blev han elak istället. "varför det"... osv osv osv. Hehe. Liiite avis jag är på att ni ska hem till mapa i eftermiddag då. Fick sms-inbjudan av pappsen. Var nära att jag letade upp ett flygplan ;-)bamsekramen

2008-11-09 @ 11:14:42
URL: http://eseret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fan va najs att ni hade roligt/trevlig eller va man nu ska säga.. 3F * Mja nu är jag i blge å jag & Ninna ska röva oss in till leksand å fika med peppe sen måste jag hem å kirra min APU uppgift för den ska va klar till måndag mära så tiden börjar försvinna.. Men ring sen du är du har tid . Puss



Fin du va igår :)

2008-11-09 @ 11:22:37
URL: http://ullbrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0