glögg och pepparkakor

Nu har jag tapetserat lite i barnens rum, men det blev så fult! Lär in på farsans jobb på måndag och köpa gipsskivor och spackel. De stackars små barnen ska inte behöva stå ut med min misslyckade makeover. =(  Min fina man fixar lite provisorisk lagning på fönstren som gått sönder. (snaaart ska vi byta, snart! LÄÄNGTAR!) Och barnen.. de busar och river och stökar och har hur kul som helst. LÖRDAGSGODIS!!  

Ikväll kommer min lillebror och hans fruga och en polare till dom. Vi ska baka pepparkakor och dricka glögg. Det ska bli så roligt, barnen är helt pepp och karln min har till och med köpt marshmallows som vi ska grilla i öppna spisen. hehe gött skit! Kanske någon öl slinker ner oxå. Inte för mej såklart, jag dricker ju inte alkohol.

Eftersom jag ändå skrev det nu så är det lika bra att förklara varför. Nån vecka efter bröllopet drack jag nån drink med min svägerska. Vi drack inte alls mycket och jag var inte full eller nåt, men på natten när jag skulle sova fick jag en sådan ångest. Jag kunde inte andas och tusen miljoner tankar snurrade i huvudet. Jag försökte tvinga mig att somna men det gick inte, ångesten blev bara värre och värre. Det kanske hade med alkoholen att göra, kanske inte, men jag vill aldrig känna den känslan igen, ALDRIG! Och sen känner jag att jag inte behöver dricka för att ha kul. Såklart det kan vara gott med ett glas vin, men det finns så sjukt mycket goda alkoholfria viner med. Och ett plus i kanten med att vara nykter är att man aldrig behöver vara bakfull och dimmig i huvudet dagen efter festen. Och en sak till, jag klarar inte av att inte ha kontroll när jag är ute på krogen eller på fest. Jag vill kunna sätta mig i bilen och köra hem precis när jag vill. Jag vill inte vara beroende av någon annan för att ta mig hem.
Med detta sagt menar jag inte att folk som dricker är sämre, har mindre kontroll eller måste bli bakfulla, men JAG har det bättre utan alkohol. Det är inte ett livslångt val jag gjort, jag kommer säkert dricka nångång i mitt liv. Men nu, i detta skede av mitt liv, har jag valt att avstå alkohol helt. Förresten så är jag tillräckligt fläng när jag är nykter, så varför förvärra det? =)
Om ni undrar varför jag skrev värsta utlägget om just detta så är det för att folk verkar ha så sjukt svårt att förstå och respektera ett nej. Hela tiden hör jag: "ta baaara en då!" "men bara EN grogg, det är ju bara en" "men ett halvt glas vin då?" DRICKER DU INTE? VAFAN GÖR DU HÄR DÅ?!" Det börjar bli ganska uttröttande. Så, nog om detta.

Mamma, du var så gullig när du ringde idag! Självklart ska jag hjälpa dig med sotningen. =)

Idag åkte jag och min värmländska till en kompis. Hon har en affär där hon säljer indiska kläder, smycken, inredning, rökelser... allt möjligt från indien. Så jävla mysigt och fint! Vi kutade runt och pillade på allt vi såg och gumman min shoppade loss som tusan! Bra det! Sen plockade vi upp en annan brutta och så körde jag dom till en helkväll med massa roligt folk och party. Hoppas ni får det superkul ikväll flickor! Sen bar det av hemåt för mig. Karln min var så gullig så han hade barnen, de städade och gjorde så fint hemma. Helt underbart att komma hem!

Vad ska ni göra ikväll? Party eller mys?

Kolla vad min största lilla skit har lärt sig skriva alldeles själv:


Kommentarer
Postat av: Mappa

Tack Älskade barn, sotning av ögonen blir jätte fint....vill ju piffa upp sig lite.

Tack M för den fina teckningen. Nästa helg när du och lillebror är hos oss i stugan ska vi baka pepparkakor och göra advents fint . Morfar och M ska till skogen och hämta en gran att ha på tomten i stugan.

Nu ska vi hoppa ner i badtunnan och njuta.

Kram kram

2008-11-22 @ 18:39:17
Postat av: Tete

Han är imponerande duktig! Inte ens fyllt 5 år och skriver så duktigt, rätt och läsligt! Ge honom och hans lillebror en massa attackpussar från moster!

2008-11-22 @ 18:56:55
URL: http://eseret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0