baka baka liten kaka

godmorgon!

Uscha, idag ville man ju inte vakna.. Snacka om grått och mörkt och ruggigt!  Men men, det är väl bara att stå ut.

idag kommer det nog bli en lång och tråkig dag. Min fina värmländska har åkt hem till sitt och kommer inte tillbaka förrän på söndag. =( Min karl jobbar och direkt efter jobbet ska han följa med grannen och hämta nå möbler. Min mamma är i sommarstugan, min pappa jobbar, min syster är tvåtusenmiljoner mil bort och min lillebror träffar nog inte mig frivilligt. Och bara för det så är jag och barnen så galet sällskapssjuka. Men vi får baka en kaka istället och göra lite myspicknick i tv-rummet. Men vad ska vi baka för nåt?  Kanske en kladdkaka... eller fluffins? eller en rulltårta? ska fråga barnen.

samtal med min yngsta son nyss:

T: nananaaana, lallaaala... Mamma!

Jag: mmm, vad är det älskling?

T.. visst sjunger jag fint, mamma?

Jag: ja, jättefint! Vad är det för sång?

T: Men mamma, det är ju den om kaninen!
 
Jag: ja just det, det är det ju. Vad fint du sjunger!

T: jag vet, visst är jag snygg när jag sjunger mamma?

Jag: Ja, det är du verkligen!

T: Visst blir du kär i mej mamma?
 
Jag: såklart! Det är jag hela tiden!
 
T: jag vet.


Självförtroendet är det inget fel på, hehe... =D

Kommentarer
Postat av: Mamma

men är de inte helt underbara!

Jag vet precis vad du ska baka: Sillfinkar!! som är så gott!!!

Tråkväder, har precis varit på Sollerön och handlat. Nu blir det mys tills damerna kommer på glögg, hoppas de hittar bara.

Jag vill gärna se bilder på nybakade Sillfinkar sen...he he. Love U

2008-11-14 @ 11:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0